zondag 13 februari 2011

52 portraits of nature, Week 6

Canon 350D, Canon 50mm, 1/500 @ f/4, iso 200, vanuit de hand
Afgelopen week leek het heel even lente buiten en dat heb ik geprobeerd om weer te geven in de foto van deze week. Ik had twee weken geleden ook al foto's gemaakt van de hazelaars in de tuin van Alterra, tussen het werken door, maar die foto's misten in mijn idee toch steeds iets. Gelukkig kon ik deze week met het avondzonnetje en de strakblauwe lucht eindelijk een compositie maken die ik in gedachten had. Wat wel leuk is om te weten is dat van hazelaars de katjes (ofwel de mannelijke bloemen) erg opvallend zijn. De struiken zien er op het moment gewoon geel uit van de katjes. De vrouwelijke bloempjes daarentegen zijn erg klein, maar fantastisch om te zien. Daarom hieronder ook nog een foto van twee weken geleden van twee vrouwelijke bloempjes. Deze bloempjes zijn met de macrolens gefotografeerd op de dichtstbijzijnde scherpstelstand, om maar aan te geven hoe klein ze zijn.
Dus zie je komende week een gele hazelaar, ga dan zeker even kijken of je vrouwelijke bloempjes kunt vinden. Daarnaast komen de eerste krokussen, narcissen en sneeuwklokjes alweer boven de grond, dus mogelijk volgende week een foto van één van deze voorjaarsbloeiers.

Canon 40D, Canon 100mm macro, 1/100 @ f/5.6, iso 400, vanuit de hand

1 opmerking:

  1. Lekkere voorjaarsfoto maar jammer dat de katjes op de achtergrond net buiten het kader vallen.

    BeantwoordenVerwijderen