zondag 13 maart 2011

52 portraits of nature, Week 10

Canon 350D, Canon 50mm, 1/800 @ f/8, iso 200, vanuit de hand
Deze week was alweer erg druk en dus heb ik niet veel tijd gehad om foto's te maken. Daarnaast had ik wel een aantal ideeën voor foto's, maar die wilden niet lukken, dus ik was blij verrast toen ik gisteren bij de afgesproken carpoolplaats een kolonie roeken (kraaiachtigen) vond. Ik ging namelijk naar de voorjaarsvergadering van de Werkgroep Boommarter Nederland (WBN) en had met Mark Ottens afgesproken om vanaf de carpoolplaats ten noorden van Barneveld samen te reizen.
Ik was iets te vroeg en Mark iets te laat dus ik kon lekker genieten van de roeken. Roeken broeden in kolonies en vormen paren voor het leven. Daarnaast beginnen ze rond deze tijd met het bouwen van hun nest en dus kon ik mooi zien hoe de roeken overal takjes vandaan haalden en naar hun nest brachten. Zelf zie ik niet zo vaak roeken, dus het zien van deze soort en hun activiteiten gaf mij een fijn voorjaarsgevoel, wat gepaard ging met een lekker zonnetje. 's Middags na de vergadering ben ik dus nog even blijven kijken naar de roeken en wilde ik wat foto's maken van de kolonie en vogels die met nestmateriaal kwamen aanvliegen. Jammer genoeg bleken na één foto beide accu's van mijn camera leeg te zijn en na inspectie op de computer bleken de twee vogels in het frame geen takjes in de bek te hebben. Ik heb dus weer geleerd dat je altijd een volle reserve batterij mee moet hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten