maandag 21 maart 2011

52 portraits of nature, Week 11

Canon 40D, Canon 50mm, 1/320 @ f/8, iso 200, vanuit de hand
Afgelopen zondag heb ik 's middags met m'n vriendin gewandeld in de Amsterdamse Waterleiding Duinen (AWD). De AWD kwam een tijdje geleden in opspraak omdat gemeente Amsterdam geen herten wilde schieten. Er zijn namelijk teveel damherten in de Noord-Hollandse duinen en dus vond de provincie dat de populatie herten beperkt moest worden. De gemeente Amsterdam (die de AWD beheert) wilde dit echter niet, en dus kwam de AWD in het nieuws. Voor mij is het juist één van de charmes van het gebied, die damherten. Eigenlijk kan ik mij niet herinneren dat ik ooit in de AWD gewandeld heb zonder een damhert te zien. Zo ook zondag weer, terwijl we op één van de rustigere paadjes liepen stonden er ineens een paar damherten voor ons op het pad. Blijkbaar waren de herten verbaasd om ons te zien, want ze bleven even staan kijken. Net lang genoeg voor een foto, waarna zowel de herten als wij weer onze eigen weg gingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten