zondag 6 maart 2011

52 portraits of nature, Week 9

Canon 350D, Canon 50mm, 1/40 @ f/10, iso 200, vanuit de hand
Soms heb je momenten waarop de inspiratie een beetje ontbreekt. Deze week was dat voor mij het geval. Ik wist gewoon niet wat ik moest fotograferen en er kwam ook niet iets op mijn pad waarvan ik dacht: "Dit is het". Gelukkig heb ik uiteindelijk toch een foto gemaakt, die misschien niet de beste uit het project tot nu toe is, maar die wel wat verteld over de omgeving waarin ik woon en het seizoen van dit moment. De eerste voorjaarsbloeiers staan al in bloei, maar ondertussen vroor het afgelopen week 's nachts gewoon en zit er nog geen blad aan de bomen. Daarom ging ik afgelopen vrijdagochtend naar de uiterwaarden in de hoop dat ik iets tegen zou komen. Ik ben erg gefascineerd door de 'ruige' natuur van broekbossen langs de rivieren en ik hoopte dus in één van de wilgenbosjes langs de Nederrijn in Wageningen een foto te maken. Dat is gelukt en bovenstaande foto illustreert wat mij betreft de kou aan het eind van de winter, wanneer de opkomende zon door de bladerloze bomen schijnt en het ijs en de jonge groene scheuten op de bodem verlicht. En dat is het fijne aan natuurfotografie, dat soms als je zelf geen inspiratie hebt, de natuur het van de fotograaf overneemt en de foto's gewoon ontstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten