zondag 3 april 2011

52 portraits of nature, Week 13

Canon 350D, Canon 50mm, 1/1600 @ f/8, iso 400, vanuit de hand liggend op de grond
Canon 350D, Canon 50mm, 1/320 @ f/4, iso 200
Deze week heb ik weer twee foto's van de week, omdat ik niet kon kiezen en omdat ik woensdag voor twee weken naar Spanje vertrek en ik dus de komende twee weken waarschijnlijk geen foto van de week ga plaatsen.
De eerste foto past natuurlijk goed in de serie van de grutto's hieronder. Ik had van te voren al een soort gelijk beeld in mijn hoofd, maar ik vermoedde dat dit alleen zou lukken vanuit de auto. Na een aantal foto's gemaakt te hebben vanuit de auto van een andere grutto op een paaltje, kwam ik erachter dat ik in de auto te hoog zat voor een mooie compositie. De grutto kwam op de foto namelijk precies op de horizon te zitten. Daarom ben ik bij een andere grutto uit de auto gestapt en ben ik op mijn buik naar de grutto toe geschoven (heel voorzichtig) totdat ik op zo'n 4 meter afstand bovenstaande foto kon maken. De grutto is overigens alleen zijn vleugels even aan het strekken en is dus niet weggevlogen naar aanleiding van mijn actie.
De tweede foto heb ik eerder deze week gemaakt. Dankzij pech met mijn fiets moest ik naar de universiteit lopen en daardoor kwam ik langs een veldje waar een aantal sleedoorns staan. De sleedoorns stonden mooi in bloei, wat met het tegenlicht en een klein beetje rijp voor een mooi effect zorgde.

1 opmerking:

  1. Hoi Tim,

    de eerste foto spreekt me meer aan dan de tweede (maar met zoveel mooie foto's er na zegt dat eigenlijk ook weer niet zo veel). De grutto had wat mij betreft nog hoger in beeld mogen zijn maar dat is waarschijnlijk niet mogelijk met deze lens en ook door snijden want dan raak je te veel van het hekje en het gras kwijt.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen