zondag 1 mei 2011

52 portraits of nature, Week 17

Canon 40D, Canon 50mm, 0.6 sec @ f/13, iso 100, vanaf statief met draadontspanner
Canon 40D, Canon 50mm, 1/320 @ f/1.8, iso 100, vanuit de hand
Het is alweer drie weken geleden dat ik m'n laatste foto's heb geupload voor het 52 portraits of nature project, dus deze week maar weer twee foto's gemaakt, zodat ik nu weer bij ben qua aantal foto's. Terwijl ik in Spanje was, is het voorjaar hier volop in gang geweest, waardoor veel soorten planten alweer uitgebloeid zijn. Ook de bomen hebben weer fris groen blad, en aangezien ik gisteren toch in het bos was (zie andere post) vond ik dat wel een mooi onderwerp voor het project. De zon scheen mooi door de beuken en de hele grond lag bezaaid met (onderdelen van) de bloemen van de beuken, wat het geheel prachtige kleuren gaf.
De tweede foto maakte ik gisteravond in het laatste tegenlicht in het binnenveld. Langs de sloten staan namelijk weer hele velden met bloemen, waarvan deze boterbloem er één is. Door met een heel kleine scherpte diepte te werken, kon ik één bloem isoleren, wat ik een mooi effect vond geven.
Genoeg fotogenieke objecten dus op het moment om het voorjaar te fotograferen, dus ik ben benieuwd wat ik volgende week zal tegenkomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten