woensdag 21 september 2011

Koeien

Canon 40D, Sigma 17-35 op 20mm, 1/10 @ f/13, iso 100, vanaf statief met draadontspanner, 2 en 3 stops grijsverloopfilter en draadontspanner
Afgelopen maandag keek ik uit het raam toen ik aan het ontbijten was en toen zag ik dat het binnenveld gehuld ging in een dikke laag mist. Toevallig had ik zaterdag een rondje gereden door het binnenveld op zoek naar eventuele locaties om een keer foto's te gaan maken als het mistig zou zijn, dus dat kwam goed uit. Ik wil namelijk al een tijdje de koeien en weilanden in het binnenveld fotograferen, maar één van de problemen is dat er nog al veel elektriciteitsmasten staan, waardoor landschapsfotografie lastig wordt (althans als je die masten niet op de foto wilt laten zien). Mist is dan de ideale oplossing. Op de bovenstaande foto zie je namelijk nog een schim van de mast die links in beeld staat, maar zonder de mist zou deze mast alle aandacht opeisen.
Hieronder een selectie van de beelden die ik deze ochtend heb gemaakt.
Canon 40D, Sigma 17-35 op 30mm, 1/10 @ f/13, iso 100, vanaf statief met draadontspanner en 3 stops grijsverloopfilter
Canon 40D, Sigma 17-35 op 27mm, 1/10 @ f/13, vanaf statief met draadontspanner en 3 stops grijsverloopfilter
Canon 40D, Sigma 17-35 op 17mm, 1/50 @ f/13, iso 100, vanaf statief met draadontspanner en circulair polarisatiefilter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten