woensdag 23 november 2011

Ambitie

Canon 40D, Canon 300 f/4, 1/200 @ f/8, iso 400, vanuit de hand
Afgelopen vrijdag was mijn eerste bijeenkomst met Ruben Smit voor de workshop Ambitie. Voor deze workshop is het idee dat ik (en 8 anderen) een individueel fotoproject gaan opzetten en uitvoeren. Hiervoor hebben we iets meer dan een jaar. Het idee is dat we van te voren een projectvoorstel schrijven en daarin beschrijven wat voor beelden we willen maken, wat het doel is, wat het product is en voor welke doelgroep het product is. Ik ben hier nog mee bezig, maar zodra mijn voorstel af is, zal ik dat laten weten en mijn ideeën delen op deze blog.
Momenteel kan ik in ieder geval al prijsgeven dat mijn idee is om mijn project te gaan uitvoeren in de blauwe kamer, een natuurgebied in de uiterwaarden onderaan de Grebbeberg. Daarom ben ik gisteravond het gebied eens gaan verkennen met het project in m'n hoofd, waarbij ik redelijk wat ideeën heb opgedaan. Natuurlijk heb ik ook een aantal foto's gemaakt, maar het meeste was meer als concept voor het project, dan als eindfoto. De avondlucht kleurde het gebied mooi rood en terwijl ik rustig was gaan zitten om te kijken wat er ging gebeuren kwam er een fuut vlak voor m'n neus foerageren. Het bleek dat ze nog twee grote jongen had om te voeren (waarschijnlijk een laat broedsel ivm het mooie weer dit najaar). Toen de fuut een klein visje had gevangen en deze aan het jong overhandigde kon ik bovenstaande foto maken.

3 opmerkingen:

  1. intrigerend beeld. Ik vind deze zeker méér dan alleen een concept ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tim, Ik zag op internet van de workshop Ambitie van Ruben Smit, Het eerste wat ik zij was 'Dat is wat voor Tim' Je bent er dus al mee begonnen.

    Veel Succes toegewenst,
    Ben Willemsen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ben: Dat is toevallig, maar dat vond ik dus ook ;-). Ik ben heel benieuwd wat er het komende jaar uit gaat komen!

    Groeten,
    Tim

    BeantwoordenVerwijderen