maandag 14 november 2011

Mistiek

Canon 40D, Sigma 17-35 op 35mm, 1/30 @ f/11, iso 100, vanaf statief met draadontspanner
Gisteren was het mistig in Wageningen. Zo mistig dat je bijna niets kon zien en dus voor mij een fantastische dag om lekker naar buiten te gaan en te fotograferen. Mist heeft iets mystieks, als je buiten loopt of fietst, dan weet je niet wat er over 100 meter tevoorschijn zal komen. Daar komt bij dat het gister ook nog eens vrij hard waaide, waardoor de dichtheid van de mist constant fluctueerde. Op het ene moment zag je bovenstaande bomen op een eilandje net door de mist heen (zoals op de foto) en een paar seconden later was het weer verdwenen in de mist.
Hetzelfde geld voor de meerkoeten die op hetzelfde meertje zwommen. Het ene moment waren ze te zien, het volgende moment niet meer om even later weer op te doemen op een ander deel van het meer. En juist die spanning en mystiek, daar hou ik van in foto's. Daar komt bij dat ik zowel hou van fel gekleurde foto's, als van foto's met maar enkele kleuren, en juist dat laatste is er makkelijk in de mist. Alles is namelijk grauw en grijs. Je moet er maar van houden.
Canon 40D, Canon 300 f/4, 1/60 @ f/8, iso 100, vanaf statief
Canon 40D, Canon 300 f/4, 1/125 @ f/8, iso 200, vanuit de hand

1 opmerking:

  1. Hoi Tim,

    als ik geweten had dat het bij jou zo mistte, was ik zeker naar Wageningen gekomen! Bij ons was er nauwelijks iets. De foto met de meerkoeten spreekt mij het meeste aan omdat ook nog de berken op de achtergrond "zichtbaar" zijn.

    BeantwoordenVerwijderen