dinsdag 14 juni 2011

52 portraits of nature, Week 23

Canon 40D, Canon 50mm, 1/800 @ f/8, iso 200, vanuit de hand
Vorige week geen foto van de week omdat ik het heel druk had gedurende de week en ik in het weekend naar Berlijn ging voor een sollicitatiegesprek. Jammer genoeg heb ik de baan niet gekregen, maar het was wel leuk om het centrum van Berlijn een keer te zien.
Afgelopen weekend was het pinksterweekend en omdat Jolanda en ik allebei jarig waren afgelopen week gingen we een weekendje kamperen op Ameland. We waren allebei nog nooit op Ameland geweest, dus dat was een verrassing. Op zondag was het mooi weer en hebben we een rondje eiland gefietst. Dit klinkt heftiger dan het is, aangezien een rondje ongeveer 30-35km fietsen is. Onderweg heb ik mij vooral bezig gehouden met landschapsfotografie, totdat we een heleboel grote sterns met visjes in hun bek zagen langsvliegen. Er bleek verderop een kolonie te zitten, waar niet alleen grote sterns, maar ook visdiefjes en kokmeeuwen broedden.
Terwijl ik de langsvliegende grote sterns aan het fotograferen was, vloog er waarschijnlijk een roofvogel over, want alle sterns vlogen ineens massaal de lucht in, in combinatie met een hoop kabaal. Na een paar foto's gemaakt te hebben met de telelens, heb ik snel van lens gewisseld en gelukkig vlogen ze nog, waardoor ik bovenstaand beeld kon maken van de kolonie. Deze foto geeft voor mij de massaliteit van de kolonie weer, terwijl het ook iets van de omgeving laat zien.
Eigenlijk is deze foto meer een onderdeel van een kleine miniserie, maar de rest van de foto's van afgelopen weekend moet ik nog uitzoeken en die zullen waarschijnlijk later deze week op de weblog verschijnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten