vrijdag 22 juli 2011

Vennetje

Canon 40D, Sigma 17-35 @ 17mm, 1/800 @ f/5.6, iso 400, vanuit de hand
Afgelopen week was het niet al te best weer, waardoor ik weinig naar buiten ben geweest. Gelukkig was het afgelopen woensdag 's middags in ieder geval droog en dus ben ik een paar uurtjes naar een vennetje in de buurt geweest. Niet om iets specifieks te fotograferen, maar om gewoon lekker even buiten te zijn. Iedere keer weer merk ik dat als je op een mooie plek bent, dat dan de foto mogelijkheden vanzelf naar je toe komen. Zo ook bijvoorbeeld bovenstaand beeld van een bastaard kikker (ook wel middelste groene kikker genoemd), deze kikker kwam steeds meer naar mij toe gezwommen totdat hij bijna op schoot zat. Hierdoor kon ik met 17mm de kikker fotograferen, waarbij de kikker 10cm (minimale scherpstelafstand) van mijn lens vandaan zat.
Verder heb ik mij bezig gehouden met de rondvliegende libellen, maar jammer genoeg vlogen de gewone oeverlibellen en viervlekken alleen als de zon scheen, wat in totaal zo'n 10 minuten was. Hierdoor heb ik mij vooral gefocust op de grote keizerlibellen die rondvlogen, waarvan onderstaand beeld het beste resultaat was.
Canon 40D, Canon 300 f/4L IS USM, 1/1000 @ f/4, iso 400, vanuit de hand
Daarnaast heb ik mij ook nog bezig gehouden met de koraaljuffers die af en toe naar mij toe gevlogen kwamen en heb ik natuurlijk nog wat andere beelden van de kikkers gemaakt.
Al met al was het dus een lekker middagje buiten, met als bonus een aantal leuke foto's!
Canon 40D, Canon 100mm macro, 1/160 @ f/4.5, iso 400, vanuit de hand
Canon 40D, Canon 100mm macro, 1/100 @ f/5.6, iso 400, vanuit de hand
Canon 40D, Canon 300 f/4L IS USM, 1/640 @ f/4, iso 400, vanuit de hand

Geen opmerkingen:

Een reactie posten