donderdag 23 december 2010

Goede voornemens

Canon 350D met Canon 50 f/1.8, 1/100 @ f/4.5, iso 200

Zo rond de kerst is het voor veel mensen tijd om na te denken over wat er dat jaar allemaal is gebeurd en om plannen te maken voor het nieuwe jaar. En net als velen doe ik daar ook aan mee. Ik loop namelijk al een tijdje rond met het idee om de seizoenen vast te leggen in een serie foto's, waarbij de sfeer het meest belangrijke onderwerp is. En daarnaast wil ik graag proberen om creatiever te worden in het foto's maken.
En daarom heb ik besloten om volgend jaar iedere week een foto te maken die de sfeer van dat moment het beste weergeeft (en dat naast een stage en afstuderen in de eerste helft van 2011). En om het allemaal nog iets spannender te maken heb ik besloten dat die foto gemaakt moet zijn met één objectief. Ik heb namelijk voor sinterklaas een 50mm f/1.8 gekregen en dit lijkt mij een uitstekende lens om mijn creativiteit op los te laten.
Ik heb al een aantal ideeën, maar 52 foto's zijn er wel veel, dus ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Ik zal in ieder geval iedere week de foto van die week op deze weblog plaatsen om iedereen die dat leuk vindt op de hoogte te houden.
Bij dit bericht alvast twee foto's van de afgelopen weken, waarbij ik heb geprobeerd om alvast een idee te krijgen van wat ik allemaal kan met die lens. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Canon 350D met Canon 50 f/1.8, 1/640 @ f/5.6, iso 200

Geen opmerkingen:

Een reactie posten