zondag 29 mei 2011

52 portraits of nature, Week 21

Canon 40D, Canon 50mm, 1/1000 @ f/2.2, iso 400, vanuit de hand
Vandaag naar de Bruuk geweest met m'n vader en Derek. De Bruuk is een klein gebiedje bij Groesbeek wat bekend staat om z'n natte hooilanden en de daarbij behorende vlinders en planten. Één zo'n vlindersoort is de zilverenmaan, een soort die ik één keer eerder zag en fotografeerde in de Wieden. Vandaag dus vroeg op pad om de nog rustig zittende vlinders te fotograferen. Gelukkig vond ik al vrij snel een aantal vlinders, waardoor ik een aantal mooie foto's heb kunnen maken. Zo ook één met de 50mm van een zilverenmaan op het bloemhoofd van een adderwortel. Deze zilverenmaan zat tussen het riet, waardoor ik een mooie voor en achtergrond kon creëren, iets wat noodzakelijk is met de 50mm, omdat de dichtstbijzijnde scherpstelafstand nou eenmaal niet zo dichtbij is. Ik begin het steeds moeilijker te vinden om leuke onderwerpen te vinden om met de 50mm te fotograferen, en ik ben nog niet eens op de helft van het jaar, dus ik ben benieuwd of ik het vol ga houden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten