maandag 3 oktober 2011

Een avondje op stap

Canon 40D, Sigma 17-35 op 21mm, 1/13 @ f/13, iso 200, vanaf statief met draadontspanner, 2 en 3 stops grijsverloopfilter
Canon 40D, Canon 300 f/4, 1/160 @ f/7.1, iso 400, vanuit de hand

Vorige week woensdag was het lekker weer en had ik 's avonds niets te doen, dus ben ik even een rondje gaan fietsen om foto's te maken. Ik had op dinsdagavond op de heenweg naar de bijeenkomst van Natuurfoto Rivierenland gezien dat er een kleine groep spreeuwen rondvloog boven Randwijk en daarnaast wilde ik de buitendijkse kolk bij Randwijk nog steeds een keer fotograferen met zonsondergang, dus de keuze waar ik heen zou gaan was snel gemaakt. Eenmaal ter plaatse aangekomen was het wachten tot de zon ver genoeg was gezakt voor een mooie foto en uiteindelijk maakte ik tijdens zonsondergang bovenstaande foto. Tijdens het maken van de landschapsfoto zag ik de spreeuwen af en toe al rondvliegen, dus toen de zon onder was ben ik meteen daarheen gefietst. In het laatste, roze, licht kon ik de spreeuwen fotograferen terwijl ze hun rondjes vlogen. Jammer genoeg niet zo'n grote groep en geen spectaculaire formaties, maar wel een leuke beleving om de spreeuwen zo te kunnen observeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten