zondag 20 februari 2011

52 portraits of nature, Week 7

Canon 40D, Canon 50mm, 5 sec @ f/2, iso 200, vanaf statief met draadontspanner en opgeklapte spiegel
Afgelopen week stond voor mij vooral in het teken van mijn afstudeeronderzoek. Ik ben namelijk in de laatste fase van mijn labwerk aanbeland, wat betekend dat ik deze en de volgende twee weken hard moet doorwerken om alles op tijd af te krijgen. Daarnaast had ik deze week veel afspraken 's avonds, waardoor van foto's maken eigenlijk geen sprake was. Gelukkig had ik nog één avond vrij deze week en toevallig was het die avond erg mooi weer met een bijna volle maan. Perfecte omstandigheden dus om eens een keer 's nachts foto's te gaan maken. Vanwege het blauwe licht van de maan, vond ik het leuk om de opgekomen sneeuwklokjes te gaan fotograferen en daar heb ik mij dus een aantal uur mee bezig gehouden. Ook nu was weer duidelijk waarom het erg nuttig is om de natuur in de omgeving te kennen, aangezien ik nu naar een plek kon rijden (in het donker) waarvan ik wist dat er meestal veel sneeuwklokjes staan in het voorjaar. En zo ook dit jaar weer, waardoor ik voldoende bloemen had om ook met de 50mm leuke foto's te kunnen maken. Het bleek toch vrij lastig om in het donker een goede compositie te maken en goed scherp te stellen (ik had wel een zaklampje meegenomen, maar dat is toch ook niet alles). Maar ondanks dat kwam ik thuis met een drietal goede opnames (gemaakt met meerdere lenzen), waarvan dit er ééntje is.

Nog leuk om te vermelden is dat ik afgelopen week (op dinsdag) voor het eerst naar een avond ben geweest van de VNF-Nijmegen, een in Nijmegen gevestigde natuurfotografie vereniging. De presentatie van Jasper Doest was erg interessant en gaf veel creatieve inspiratie en bij de bespreking van eigen werk werd mijn foto uit Zweden van een paar berken in de mist gekozen tot foto van de maand (zie website VNF-Nijmegen). Volgende maand ga ik dus zeker weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten